Prichádza díler

Dátum: 26.11.2009, Autor: Ing. Ladislav Cipov
V predajni by sa malo v prvom rade predávať. Snahou každého podnikateľa je predať čo najviac a za optimálnych podmienok. Dôležité je čo najviac sa venovať zákazníkovi. Túto zodpovednú a náročnú prácu často narúšajú díleri.

Ponúkajú tovar obyčajne v predajni, v lepšom prípade v príručnom sklade alebo priamo z auta.

Problémom je, že často v predajni nie je oprávnená osoba na objednanie alebo nákup tovaru. Ak má díler šťastie a obchodník sa mu môže venovať, obchod sa zrealizuje. Je tento obchod výhodný pre obidve strany? Aké možnosti má kupujúci obchodník ? Buď kúpi alebo nekúpi ponúkaný tovar. Ponuka je však obmedzená kapacitou auta. V cene sú zahrnuté aj náklady spojené s činnosťou dílera (pohonné hmoty, ubytovanie, strava, primeraný zisk a pod.). Ak ku tomu pridáme ponúkaný obmedzený sortiment, obchodník si musí položiť dôležitú otázku: Obstojím v tvrdej konkurencii s tými, ktorí majú možnosť výberu na výstavách alebo kontraktoch?

Dobré meno sa ťažko získava, ale veľmi ľahko stráca. Napríklad tým, že zákazník nemá záujem predajňu znova navštíviť, ak je tam vystavený stále ten istý tovar a za vyššie ceny ako v iných obchodoch.

Nezabúdajme, že aj zákazník kalkuluje a porovnáva. Hlavne v týchto ťažkých časoch.

ĎALŠIE ČLÁNKY

Výherca súťaže

Pridané: 02.04.2010, Autor: Ing. Ladislav Cipov

Losovali sme vstupenky obchodníkov.

celý článok

Tento web používa súbory cookies. Prehliadaním webu vyjadrujete súhlas s ich používaním.